outdoor learning

Nisrine Guerti

Master Interieurarchitectuur
2021— 2022

studio
Morfologie van het interieur 

promotoren
 Eva Storgaard
Axelle Vertommen
Margo Annemans 

outdoor learning

 

De reorganisatie van GO! Atheneum MXM als actieve leerschool.

Deze masterproef neemt uitgangspunt in het thema ‘learning environment’ en onderzoekt de ruimtelijke condities voor activerende leervormen te stimuleren. Activerende leervormen creëren een situatie waarin leerlingen kansen krijgen om hun ideeën te testen en uit te proberen. Activerende leervormen kunnen we opsplitsen in 11 onderdelen: concepten, collaboratief schrijven, brainstormen, collaboratief leren, vrij schrijven, case studies, probleem gebaseerd leren, team gebaseerd leren, casus gebaseerde instructies, paneldiscussie , peer interactie en rollenspel.

Het ontwerp bestaat uit buitenklassen waarbij de participatie en burgerschapseigenschappen van de leerlingen worden geprikkeld. Er ontstaat een visuele verbinding tussen de binnen- en buitenruimtes door middel van een afdak. De hele school vormt een leeromgeving waarin verschillende functies zitten. De functies stimuleren plaatsen om lawaai te maken, ruimtes om rustig te werken en plaatsen die als ontmoeting dienen. De hele buitenomgeving wordt een deel van het educatief proces. De verbondenheid en openheid van de school geeft een kalmerend effect.

Contact

Nisrine Guerti
nisrineguerti@hotmail.com 

CL1R1SZ