CommClean: verbetering van de werkomstandigheden bij de huishoudhulp
Amber Chys
Master Productontwikkeling
2022 — 2023
ontwerp
promotoren
Linda Scheelen
CommClean: verbetering van de werkomstandigheden bij de huishoudhulp
CommClean is een product-service aangekocht door dienstenchequebedrijven. Het levert geschikt poetsmateriaal en een app die de communicatie tussen de huishoudhulp en de klant bevordert. Het doel van CommClean is de werklast van de huishoudhulp te verminderen. Wat bijdraagt aan de fysieke en mentale gezondheid, de uitval vermindert en de band tussen huishoudhulp en klant verbetert.
Het poetspakket is flexibel en modulair, zodat deze kan worden aangepast aan de situatie van de huishoudhulp en de klant. Huishoudhulpen die zich per fiets of openbaar vervoer verplaatsen, gebruiken de poetsrugzak. Zij worden gekoppeld aan klanten die zelf ergonomisch materiaal in huis hebben. Voor huishoudhulpen die met de auto komen, is er de poetstrolley. Zij worden gekoppeld aan klanten die geen ergonomisch materiaal in huis hebben of geen specifiek materiaal voor de huishoudhulp willen aankopen. De rugzak kan eenvoudig worden losgekoppeld en past dan in de trolley. Daarnaast is er aandacht voor compactheid en overzichtelijkheid. We voegen alleen het meest essentiële materiaal toe dat huishoudhulpen nodig hebben en dat gemakkelijk te vervoeren is. Tussenschotten met klittenband zorgen voor een indeling op maat.
De CommClean-app bevordert heldere en positieve communicatie tussen de huishoudhulp en klant. De communicatie in de app is niet dwingend om mogelijke ergernissen te beperken. Door een vlotte uitwisseling van informatie en feedback, streeft de app ernaar om de tevredenheid van zowel de huishoudhulp als de klant te vergroten en hun band te versterken. De app is een zelflerend platform dat continu verbetert en een gebruiksvriendelijkere en efficiëntere ervaring biedt. Dankzij machine learning kan de app patronen en voorkeuren analyseren, waardoor deze gepersonaliseerde suggesties kan doen, het takenpakket efficiënter kan inplannen en kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. Bovendien slaat de app metadata op om betere matches tussen klant en huishoudhulp te realiseren en houdt het dienstenchequebedrijf op de hoogte van de prestatie en werkomstandigheden van de huishoudhulp.
Contact
Amber Chys
amber.chys@gmail.com